torsdag 12 februari 2015

VÅRVINDAR och BLIXTEN



Det blåser..vårvindar
som polerar vägarna... som blir till IS

Bussen är på väg.. med försiktighetens fot på gaspedalen
i det labila och isiga väglaget

Tänk ändå vad 7 plusgrader känns varma i vinterns tid
mot sommarens ..då dom känns mer kylslagna
och min hyresvärd tittade förbi för att slänga ut sand
på den halkiga uppfarten
och Qvintuss borde fått heta Blixten
för han är överallt
som ett reaplan förflyttar han sig
fortare än mitt och övriga djurens ögon hinner med att se
var han är och vart han tagit vägen
Som NU.. först ligger han HELT stilla.. obrydd kan tyckas
på det lilla bordet och iakttar Sobella
för att i nästa sekund landa på strykbrädan DÄR Sobella ligger
därifrån en snabb flygtur upp på fåtöljens rygg
sen upp

på herrbetjänten..längst upp mot taket
sen ner igen

Sobella blir frustrerad för att hon ALDRIG får vara helt ifred
Från lillgangstern... som likt blixtens hastighet förflyttar sig
och aldrig ÄR där hon tror att han är
Utan alltid någon annan stans..NÄRA henne
Sigge tycker mer att det är spännande..
då det då och dimper ner något som han kan bita i eller leka med
Puma tar sin tillflykt till badrummet
när Sigge och "lillgangstern drar igång

Biggles som här har klämt ner sig i Sigges lilla bädd
Bryr sig inte förrän det blir gömma sig under mattanleken
DÅ kvicknar han till och vill vara med
Tråkigt..det har vi då INTE..djuren och jag
Det ser lillgangstern och Sigge till.. att vi inte har

Och till er ALLA som kikar in på min blogg
önskar jag en förträfflig Torsdag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar