onsdag 4 mars 2015

BJÄLLERKLANG


Ikväll.. efter kl 6 när jag var ute med hundarna


Lyste månen och några stjärnor med ett klart ljus


Då hörde jag det..
Ljudet som inte hör till vanligheten här i skogen
Jag har då i alla fall aldrig hört det förut
Det var en klocka/bjällra ,en sån som brukar hänga om halsen på får och kor
när det gick på bete i skogen
Förstod att det var renarna
Ljudet kom bara en bit bakom ladugården
Det var ett mysigt ljud som påminde mig om gångna tider
En härlig tid på många sätt och vis..hemma hos mormor och morfar
på sommarloven när jag var barn

Minns den den där speciella känslan
när korna skulle hämtas hem för mjölkning
Kan höra lockropen..kossera,kossera
Och bjällran som fick fart när korna rörde på sig
Det är fina minnen
Som nu lockades fram av renarnas bjällra

Önskar er alla en GOD NATT

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder det blir med den nya kamera!

    SvaraRadera
  2. God morgon Christina mmm du må tro att jag gillar den..då jag dessutom kan ta mig närmare månen ger det mig ju en extra kick :)

    SvaraRadera