torsdag 12 mars 2015

SOL och en KARAVAN

När jag var på väg ut till andra passet..
för att flytta hästarna ner till stora hagen
Hade solen klivit upp..med blåsten i sällskap

Och två kråkor kraxade i luften

Då såg jag att Kajsa och Jupiter stod och stirrade ner mot vägen
Så jag in med hundarna och försökte sen smyga mig fram
för att se vad det var som hästarna såg
Det var inte helt lätt att smyga sig fram på den knarrande skaren

Först såg jag ett tjugotal renar
som strax efteråt utökades till en hop


som till slut blev en hel karavan


Många kom springandes ner från skogen,men stannade till när dom fick syn på mig

Nyfikna är dom
Och kalvarna OM det nu var det.. lekte,studsade och hoppade omkring
från den ena sidan av vägen till den andra..fyllda av livsglädje
Som smittade av sig på mig

Vid sju dök bussen upp och renarna försvann in i skogen

Det blev en fröjdefull start på morgonen för mig


Önskar er alla detsamma

2 kommentarer:

  1. Din nya kamera är verkligen kanonbra!

    SvaraRadera
  2. :) Mmm visst är den :) Bara att rikta den mot målet..sen trycka av
    i Grannässkogen med alla dess innevånare,som gör resten Så är den ju dessutom så snabb..det är bara att klicka på när målet för mitt öga är i sikte Och bara dom där snabba klicken.. i olika rörelser gör ju dessutom att jag får mer liv i bilderna
    Men en nackdel ÄR det..minneskortet blir fort fullt

    SvaraRadera