måndag 2 mars 2015

STÄRKANDE FöR VÄLBEFINNANDET



Idag har det blåst och varit ett riktigt snöregnruskväder
Som skyndar på upptiningen av vägen..fast än går det att sparka
Om än i reducerad fart på några delsträckor

Så vad passade bättre denna dag än sällskap av trevliga människor
Lite småprat och så kanske någon lite vädring av världsläget på det
Sen kursen i byggvård
dagen kunde ju inte bli bättre än det

Första stoppet blev hemma hos Christina..där åxå Karolina var
för att lämna igen ryggsäcken som jag lånat
Vi hann med att kasta några ord mellan varandra
Och så fick jag veta innan jag drog vidare upp till Sune och Olga
att en skock renar höll till efter sista gården i Grannäs
mot Grönåker till

Dom ville jag fota
Så på spark-hemfärden stannade jag till hemma hos Siv och Kjell
För att fråga om vi kunde skjuta på kursen ..till en halvtimma senare
Det gick för sig

Så jag in efter kameran och drog iväg på sparken.. i sällskap med Siv

Men renarna var inte där..dom hade redan dragit vidare


Bara deras utsläpp och spår var kvarlämnade

Precis som efter skogsvägen..där några varit
Då hundarna blev alldeles till sig
av det ovanliga doftspåret och de efterlämnade småkulorna

Dagsrutten avslutades sen med att kitta fönster
i trevligt lärosamspråk
Det såg så enkelt ut när Kjell höll den där kittklumpen i handen
och sen kletade ut det på fönstret
MEN det var inte så enkelt för den ovane
Jag såg ut om händerna som när jag gjort en allt för lös deg
Då vet ni precis hur jag såg ut..
Hann tänka på mina barnbarn vad dom skrattandes skulle ha sagt
om dom sett mig....Men mormor då

Såna här byaturer är stärkande för välbefinnandet

Önskar er alla som tittar förbi min blogg
en stärkande och uppbygglig dag i rusket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar