tisdag 24 mars 2015

FÄLLANDE ISFLÄCK

Kl var halv fyra
Då jag stegade ut..njaa mer has-trippande ut till den väntande morgonen
och det halkiga underlaget
Det ligger en viss slags stress i halkan
Då jag får oroa mig för hästarna och deras säkra gång i hagarna
Som nu då den stora hagen är fylld med is och däremellan ett stenhårt snötäcke
så kan jaq därför inte ÄN ha dom där

Turligt nog ger den lilla hagen en halkfri zon
Det är nerförsbacken dit som är lynnig
Det fick jag erfara i lördags
Nu är det så att bor man så här.. med det rådande underlaget
Så har man fått träna sig i
Uppmärksamhetens,försiktighetens och framförhållningens steg
Att SE sig för.. och INTE ha bråttom och jag har blivit bra på det
Men i lördags..när jag la ut hö i hagen .. innan hästutsläppet
Slappnade jag av för en sekund..då jag kände en skrovlig yta under mina fötter
Och hann tänka åå vad bra nu är det mer fäste för hästarna
I samma ögonblick jag tänkte den tanken..flög jag omkull på en isfläck
Som jag INTE såg i mörkret..då inte heller uppmärksamheten var fullt påslagen
Ont har jag haft och fått tagit det lugnt
Men är glad över utgången..då det kunde blivit mycket värre
Nu har jag fått en viss vana vid att falla
Som gett mig en viss handlingsberedskap..då jag vill skydda min nacke



Mår bättre idag..för det har jag åxå tvingats lära mig
HUR jag skall gå tillväga för att hjälpa min kropp att läka
Det är att göra det jag måste..men göra det i små portioner
Och vila däremellan och låta musiken peppa mig

Och jag önskar er alla en HALKFRI och SÄKER dag


1 kommentar:

  1. SKIT! Tycker verkligen synd om dig, hoppas det går om inom de närmsta dagarna. Själv har jag legat nedbäddad i två dagar pga mjölkintag...

    SvaraRadera