onsdag 4 mars 2015

FRiiiii FRAMFART

Gårdagen var mild och ljuvlig
Och snön på skogsvägen där jag går
börjar så sakteliga luckras upp och bli lite mer tung-gådd
allteftersom dagen gör entré
För att när morgonen tar vid... åter bli lättgången
Som ett stabilt golv

Kjell har varit och skottat bort snön vd Malbergsstugan

För att ge plats åt utebordet inför Lördagens begivenhet
SEMMELTRÄFFEN

När sen Siv och jag tog den dagliga sparkturen
på den allt mer upptinade vägen

Stod den plötsligt där ...Mitt på vägen och blängde på oss
innan den insåg vilka vi var och tog till flykten in i skogen

Då såg jag några till vid skogsbrynet
men dom hann se oss ..innan jag hann få kameran i "skjutläge"

Ån efter vägen mot Grönåkershållet till ..har börjat tina fram


Och hästarna njuter i stora hagen..på frihetens glada hovar
Vintern kan vara tuff för dom..då isen och hårdskaren
lägger sig hindrande i vägen för deras fria framfart

Och så vill jag passa på att önska er alla
en fin dag på glada fötter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar