måndag 9 mars 2015

SKÄRPT UPPMÄRKSAMHET

Gårdagen var ljuvlig

sol och 9 plusgrader

Och det rådde fullt ös i skogen..vilket hundarna OCH hästarna
Hade full koll på..för igår var deras uppmärksamhet skärpt
Både hos hästar och hundar

När jag sen skulle ta in hästarna för kvällen..ville inte Kajsa
Hon skulle hålla koll och vakta
Och då vet jag ..att det kommer att ta sin tid
Innan hon går av sitt pass
Var ute och kollade VEM..vilka det kunde vara
Tyckte jag hörde en skälla ljuda längre in i skogen
Än förra gången jag hörde den
Sen har jag hört att renarna lockar med sig rovdjur
Ett är då säkert..att det är då liv och rörelse i skogen

När jag sen somnade ..blev jag väckt av intensivt skällande hundar
Någon eller några var för närgångna..nära huset

Det är en fantastik tid vi går till mötes
Inget ont sagt om vintern
Men det kraftfulla liv som nu är på gång ÖVERALLT i naturen
Är något alldeles helt fantastiskt..i färg,ljusskiftningar ,ljud och rörelser
Och jag bor ju mitt upp i allt det där..här i skogen

Som pensionär har jag ju heller inte samma stresspåslag
som de yrkesarbetande
Så jag kan ha uppmärksamheten helt öppen och fri
Då tvånget att MÅSTa sova ..inte finns
För jag har INGEN tid att PASSA..
Inga såna KRAV som de yrkesarbetande har

"det har sina fördelar att vara pensionär"

Önskar er alla en BRA start på den nya veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar