onsdag 8 april 2015

DEN LEKFULLA VINDEN

Stormen viner utanför..viner med orkanstyrka
och tar med sig allt löst som ligger i dess väg
Utan minsta skam
Min matta..den som jag hängde ut igår på trappräcket
har vinden blåst bort
Så det blir till att söka efter den
Och kanske att jag hittar något mer i mitt sökande

Förutom att föra bort saker POLERAR vinden och så snön
som på vissa ställen lyser blank och ger halkvarning

Snön tinar fort nu

Diket har blivit en pytteliten sjö
Och jag blåser nästan bort av vindens kraft..trots mina extrakilon
Och hästarna blir ystra och Quvintuss vill in
Och hundarna dom vänder i dörren
Det är en variationsrik, vårlik och ombytlig Onsdag med andra ord

Och jag önskar er alla en sinnesmjuk Onsdag
En sån som tar VÄL hand om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar