fredag 24 april 2015

Fredag den 24/4


Strax före 4 klev jag ut till den väntande morgonen

Kl 6 gick jag in för att koka mitt morgonkaffe
Och titta på alla de 100 bilder som jag tagit

ALLTSÅ.. vilken ljuvlig morgon

HELT vindstilla och solen.. som började krypa fram
och ge ljus och skuggor till ett fantastiskt ljusspel


Innan den gjorde sig helt synlig bak berget

Björkarna lyser naket vita när solstrålarna kastar sitt ljus på dom
Där dom står mot skogskanten och trängs med varandra

Det spritter i kroppen ändå ut till fingertopparna och tårna
Alla mina sinnen genomströmmas av en livssprudlande känsla
av en STOR rikedom..att få/kunna uppleva allt detta

Nerifrån sjön hörs olika ljud ..och från skogen hörs orrarna
En hackspett och en hel orkester av det mest fantastiska toner
från olika fåglar..ger morgonen ytterligare ett tillskott
Det finns INGEN orkester som kan mäta sig med skogens finstämda och mer rena toner

Sigge och Quvintuss är i full gång och verka leka kurragömma
eller är det titut-leken månntro


Och när jag ledde ner hästarna till storhagen
Dök en timmerbil upp ..sen har det varit tyst
Inga fler motorfordon har vare sig hörts eller synts till
Förrän Kl 7.. då jag gick ut för att hämta ved.. då bussen dök upp
För att hämta upp skolbarnen... FÖRSTA stoppet är i Bredträsk
för vidare förd till Bjurholm
Döm då om min förvåning när jag fick höra och känna av
Det som jag trodde vi inte skulle behöva ha att göra med idag
BLÅSTEN
Någon liten besvikelse hann först krama om mig
Och nääääljudet hann åxå slinka ut..innan jag fick tyst på det
Tystat av den snusförnuftiga rösten
som påminde mig om.. dom viktiga ögonblicken
som jag haft tillsammans med de ljuvliga timmarna
som jag alldeles nyss vandrade omkring i och till fullo njöt av
Dom skall inte blåstens ankomst få ta ifrån mig
Blås på du OM du nu måste
För morgonen har liks redan gett mig av sitt lugn
Och så VET man aldrig om eller när blåsten dyker upp
Den kanske har gett sig av ..när jag om en stund går ut igen

Önskar er ALLA en sinnesmuk,påfyllande och härlig helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar