onsdag 22 april 2015

MELERAD UTSIKT å EUFORISK


Blåsten är här och himmelen skiftar
Beroendes på från vilket håll man tittar
Kanske jag kan sammanfatta det hela
med att säga att himmelen är MELERAD

Sen så går jag INTE alltid bara i skogen..utan håller mig ibland efter vägen
För att hundarna skall få tillfälle att lära sig lite vägvett
Ni ser ju hur bra det går

Gårdagen var varm ..så varm att även mina fötter svettades i skorna

Och på den ena sidan av vägen.. har snön nästan helt försvunnit..

Medans på den andra.. ligger snön än kvar

Och från dikena efter vägen.. sjungs det rogivande och porlande sånger


Träffade på två tranor ..pampiga är dom att beskåda
när dom flög förbi mig på sin väg ner mot sjön


Jag blir ALDRIG mätt på den synen..
utan jag blir lika euforiskt upplyft VARJE gång jag ser dom

Och husväggarna har blivit svartprickiga..då flugorna har intagit dom
Jaa jag säger då det..men dom verkar då stortrivas
Men kraftig blåst är på väg hit.. har jag sett på väderprognosen
Så då lär husväggen bli sig lik igen

Och jag önskar er alla en härlig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar