lördag 25 april 2015

PÅ BALTUR RUNT MJÖSJÖN


Igår förmiddag hängde jag med Christina för att hämta balar
-på andra sidan Mjösjön


Med höjders vackra utsikt och den storslagna sjön i bakgrunden

Kunde jag inte undgå att suckandes utbrista åååå sååå vackert

Christina kan det här med balar HUR man hanterar dom

Vi fick rulla upp dom till bilen..Där har jag en fördel
Då jag har närmare till marken än Christina


Tre balar fick vi in i bilen

Och så var det.. DET HÄR ... med den outsinliga källan
Som verkar outtömlig..då vi alltid har en massa att prata om
På färden hem och vid fikabordet
Då Christina bjöd på en toppengod hembakad limpa
OCH SÅ en sockerkaka på hemäggen..som minner mig om mormors
Det är väl för att hönorna var fria då..precis som nu
Inga stresshormoners påverkan här inte och smaken blir därefter
Då hönorna MÅR BRA

Och jag avslutar mitt inlägg...som så många gånger förr
Med att säga SÅ många vackra platser det finns...NÄRA
Bara runt omkring mig HÄR..DÄR jag bor

Och så önskar jag er alla en fri och fröjdefull helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar