tisdag 7 april 2015

PÅSKSAMVARO

Så kan jag nu åter SKRIVA..
För dottern hade med sig ett nytt tangentbord till mig
Då dom kom på besök i påskhelgen
Ty Sigge hade bitit sönder sladden till det förra

De få ord jag lagt ut på mina bloggar hade jag kopierat

Lite abstinensbesvär hade jag allt när jag var utan tangentbord
Att inte kunde SKRIVA några inlägg
Men som med allt ting och allt annat så har det sina lärdomar
För nya tankar och idéer passade på att dyka upp i tomrummet

Bilderna som jag tagit under de dagar som äldsta dottern med familj
varit här..behövs ju egentligen inga ord till
Då många talar för sig själva..med sina olika uttryck

Fint väder har vi haft

och fåglarna har ivrigt kvittrat på i träden
och jag har hört svanarna
och barnbarnen har förgyllt dagarna med glädje..så och dottern

Barnbarnen har dessutom bjudit oss på teater,sång diskussioner och lek
där även Quvintuss ville hänga på och göra en insats

Mågen.. han dök upp lite senare för han var på resande fot
För att med skicklighetens händer ge färg och fägring till en lastbil

Och så har jag nu gett Quvintuss sin fulla frihet
Att själv utforska världen
Lite jobbigt var det dom första dagarna INNAN jag lärt känna hans frihetssteg
och kunde släppa taget om oron och istället släppa in tilliten och tryggheten

Här väntar hundarna ivrigt på barnbarnens nedkomst från sovrummet

För en lekstund och tur UT till de fria ytorna i skogen




Och i gästboken inne i Malbergsstugan..lämnade barnbarnen sina avtryck

Och på fötterna var det mormors stövlar som gällde

Och idag har dom återvänt till staden
Efterlämnades till mig..många varma och härliga minnen
och så några extrakilon runt magen

Hoppas att ni ALLA haft en lika underbar påskhelg







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar