tisdag 28 april 2015

SMUTSAKTIG och i LEKFORM

Att leva med mig
Är som att leva med ett barn
För jag har lika lätt som dom i leken att smutsa ner mig
Så tvättmaskinen får rulla runt mest varje dag
Ibland kan jag tycka att det otroligt.. hur jag bär mig åt
som klarar av... att få rena kläder att efter en stund
se ut som jag haft på mig dom i veckor
Skulle nog som barnen... BEHÖVA en galonoverall

Hästarna är värst just nu ,för dom rullar sig i leran
Då dom håller på¨att tappa sin vinterpäls,som kliar
Så efter att ha varit i närkontakt och borstat dom
Ser jag åxå ut ..från topp till tå..som om jag rullat mig i leran

Men nog om detta

Igår bar jag kameran på mig ..då jag cyklade över till Siv
För hon hade sett vråkparet flyga..mer segla förbi
Har sett dom tidigare,men hade då inte kameran med mig
Så typiskt..dom hade redan hunnit flyga sin kos när jag anlände

De enda flygfän jag fick chansen att fota

Var Sivs hönor,tupp och katten Nisse

som lugnt spankulerade omkring bland hönsen

Och från storhagen..längst bort mot Siv och Kjell till
Höll ett tranpar till, som trumpetade högt å ljudligt..då dom fick syn på mig och hundarna

Igår började Biggles och Sigges lek ta fart
Då dom lärt sig HUR dom funkar tillsammans i leksammanhang
Dom har som inte riktigt hittat lekformen tidigare
Då Sigge har varit lite avvaktande
som om han tyckt att Biggles är för stor och lite klumpig
Och det är han.. klumpig..

För igår i lektagen..flög han på nosen och fick sig ett uppskrap på den
I sin iver att försöka hinna ikapp lillsudden
Som flög omkring bland stock och sten

Härifrån skogen önskar vi er alla en lättsamhetens dag

ll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar