söndag 19 april 2015

SÖNDAG

God morgon..

Söndagen HÄR i skogen... är mulen ,småruggig och blåsig
Men vad spelar det för roll..när vägar,hagar och stigar är halkfria
och jag slipper undan uppmärksamhetens ständiga och intensiva sällskap

Känner hur mycket mer energi jag får över,som jag nu kan lägga på annat
Mer roligt och avslappnande
Det enda som finns kvar nu
Är de där luriga snöfläckarna vid dikeskanterna,myrarna och nära sjön
Som kan gömma under sig ..slippriga,djupa och vattenfyllda fällor

Sigge han kutar gladeligen på..för han minns ju att snön bar honom
Så honom har jag kopplad..då vi passerar blötfarorna
Har inte minsta lust att måste rädda honom ur en fasthållande vattensnösörja

I färskt minne av när jag räddade Biggles för något år sedan
ur ett sånt där fasthållande och vår-förrädiskt vattenhål
Och jag själv drattade i
och blev lika genomfrusen och blöt som Biggles

Nu är det i och för sig varmare ute än DÅ..men ändå

Konversationen tranorna emellan..nere vid sjön
är redan i full gång..då kl är halv fem
Dom överröstar nästan alla andra konverserande fåglar
Och skogsduvan skrämde jag iväg på min väg till stallet
Ändå går jag på tysthetens smygande fötter
Just för att inte skrämma iväg besökarna
innan jag hunnit kasta en ordentlig blick på dom
och förhoppningsvis få till en BILD
Hann bara identifiera vem den flyende fågeln var

En GIVANDE Söndag önskar jag er ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar