tisdag 21 april 2015

VERKLIGHETENS SEENDE och UPP-LEVANDE

Verkligheten är mycket,mycket mer spännande
ÄN den tillrättalagda Overkligheten..


Som igår när jag åkte buss in till Umeå(bilden tagen inifrån bussen)
Fick jag se fåglar av alla de sorter efter vägen
Svanar,tranor,gäss och många fler fåglar.. men som var för små
och för långt bort för en identifikation
Och så en rovfågel
På åkrar och ängar träffs dom för en vila
innan färden fortsätter för många..längre söderut
Några stannar kvar..
Några flyger till oss här i Grannäs och dess omnejd
Många är redan här
Än har isen på sjön inte försvunnit MEN i ut och inflödena
och längs med kanterna är det helt öppet
Det såg jag från bussen... åxå det vackra svanparet som simmade där

Sen träffade jag ett par andra sångfåglar
Såna som inte har vingar men flyger ändå
Burna av kärleksvindarna ,som tar dom till förnöjsamhetens och glädjens höjder
Dom tog dom hand om mig och skämde bort mig
Efter fika och samtal och datorlåning..min funkar inte för överföringar
så tog vi en tur ner till centrum
för att dom bl.a ville visa mig det nya UTOPIA
Nog var det pampigt
För mig som vandrar i betydligt mer naturliga miljöers friska luft å ljuspunkter
Kändes det lite varmt och kvävande där inne
Så någon längre stund stannade jag inte
men tillräckligt för att hinna se och uppleva det NYA
TACK för en GIVANDE och trevlig dag i ert sällskap

I Bjurholm i väntan på bussen för vidare färd till Grannäs
Hörde jag mitt namn ropas
Det var Christina..som undrade om jag ville åka med henne hem
OM jag ville..för det första skulle jag komma mig hem tidigare
För det andra skulle jag inte vilja missa chansen att få umgås med henne
Samtala och diskutera OM ALLT
som rör sig här.. såväl världen inom..som utom oss
Tack för skjutsen... den gav luft under mina vingar
Och så TACK till dig Kjell..som tog ut och rastade mina hundar medans jag var borta
Och till dig Siv som lånade ut honom

Önskar er alla en förnöjsamhetens Tisdag i sällskap med glädjen

Hörde flyttfåglarnas igenkännande läte
På min promenad i morse


Beundran
Glädje
Över dessa varelser..över deras ankomst
Känner jag starkt

Att flyga så långt..genom faror
Hitta rätt..drivna av en längtan
En inre mekanism
Till livets ära
Dit..där livsförnyelsen äger rum

När det är över..ungarna fötts
Och hösten smyger sig på
Går färden tillbaka
Samma riskfyllda rutt

Fylld av beundran och glädje
Tittar jag upp mot skyn
Välkomnar vårens långväga gäster
Med ett Ronjatjut

(livsvandrerskanisb)

2 kommentarer:

  1. Jättefint inlägg Inger som vanligt...
    tack för titten hos mig och ha en fin vecka..
    Kram Nicki

    SvaraRadera
  2. Hej Nicki..Tack..detsamma önskar jag dig HÄR skiner solen och det är varmt..men blåsten ..den kan inte vara tyst ..den måste bara tala om att den finns till Kram

    SvaraRadera