söndag 24 maj 2015

Kl halv 4

såg det ut så här..nästan åt det rosa hållet

En småkylig morgon..
För än har inte solen någon större värme att ge

Morgonen var tystlåten..inte ens tystnadens vanliga ljud hördes
jag skrämde bara upp några fåglar
som skrek när jag närmade mig dom för att lägga ut hö
Det är en speciell känsla som infinner sig
När tystnaden nästan är total..förutom vinden
som inte heller idag kan hålla helt tyst
Det ligger en väntan i luften....
Vad viskar ni om
När jag har lett ner hästarna till stora hagen
Släpper jag lös Moltas

för att han skall få springa lös med sin stora idol Biggles

Då är det full fart som råder..när dom jagar varandra
Sigge håller jag kopplad
så "storhundarna får leka ifred utan hans inblandning
och så... så att inte han kommer i kläm bland muskelpaketen
Som kan vara ganska "hänsynslösa" när dom kommer igång
Efter en stunds lek är det dax för mat för hundarnas del..
kaffe och två smörgåsar för min

Härifrån skogen önskar vi er alla en gemytlig Söndag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar