onsdag 27 maj 2015

NU HAR DEN DYKT UPP .. SOMMARKÄNSLAN


Regnet som är igång...höll INTE igen i natt heller
Vilket gjort/gör hagarna generöst dyngsura

Och igår kväll hörde jag GÖKEN..
Den gynnaren får mig att känna att NU är sommaren här
Vad än vädret säger om den saken
Och i morse var det fullt ös på fåglarna
Från stor till liten försökte dom imponera ¨på och överrösta varandra
med sina olika toner
Det är lite som en paradisisk känsla när dom är igång
Regnet är ju milt och "finstilt"..sagt med andra ord
Ett härligt regn som framkallar de mest ljuvliga dofter
Som nog åxå får fåglarna att brista ut i lovsång

Nu till något helt annat
Quvintuss är snabb både i huvud och tassar
Odygd är han bra på att ställa till

För i mina garnlådor gillar han att vara.. dom han letar sig in i
med jämna mellanrum.
och plockar med sig ett nystan på vägen ner (lådorna står uppe på en hylla)
Dom få minuter jag var nere i köket..hade han lyckats med

Att snirkla in och ut nystanet under och över och igenom
sängar och stolar och sen ner för trappen
Där hundarna tog över den lilla snutt av nystanet som var kvar
Ni kan ju tänka er hur det ser ut,när jag varit borta en längre stund

Hundarna verkar tycka att Quvintuss är en tuff och cool herre
Tror faktiskt att dom är lite imponerade av hans framfart
Då han bjuder dom på många roliga överraskningar


Härifrån skogen önskar vi er alla en Onsdag fylld med ljuvliga sommarkänslor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar