torsdag 28 maj 2015

TORSDAG

GOD MORGON..SOLEN är NU här på ett besök

Och den ensamma tranan håller till.. mellan äng och skog
Vet inte än om den andre ligger på ägg
För dom brukar vara två..
men sen en tid tillbaka.. är det bara en
Hoppas inget tråkigt hänt

Nära.. där jag går förbi..håller den till

Det är alltid jag som hinner upptäcka den först..innan hundarna
Men jag vet ju VAR..åt vilket håll jag skall titta

Men lite knepigt var det att få till en bra bild
Då man har två rörliga hundar i koppel

Svalorna..som jag ser.. har minskat i antal
Varje år ser jag fram emot deras ankomst
Men i år är dom än färre än i fjol
Det är så sorgligt..för dom fyller ju luftrummet
med sitt glada kvitter
Det sägs ju att EN svala gör ingen sommar
Nu har jag sett två..kanske sommaoddset ger en bättre utdelning då

Härifrån skogen
önskar vi er alla en Torsdag som ger en bra utdelning för kropp och själ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar