söndag 17 maj 2015

UMEÅ Umeå du lilla STORA stad


Den här videon med musik till OM UMEÅ
Hittade jag hos en VK-bloggare..
så jag snabbt till att kuta.. till youtube
För jag måste ju bara lägga ut den här på min blogg
En video som väcker upp MÅNGA olika känslor till liv

Umeå som varit min hemstad i olika omgångar..under åren
Från det jag och min tvillingsyster var 6 mån till 4 år
bodde vi där..på Haga
Minns Mycket och MÅNGA händelser från den tiden ÄN

Min mamma är från en by ca 3 mil bort..utanför Umeå
Dit vi åkte då och då när vi hade sommarlov
då vi flyttade till Kalmar sen Karlstad

När så mina föräldrar skildes..
Flyttade mamma och vi barn tillbaka till Umeå

Vi var då 15 år..en bild på oss alla som nyinflyttade
Eller kanske mer tillbakaflyttande
Min bror skulle fylla arton Min lillasyster var 12

Umeå är egentligen en liten stad i STORT format
När vi flyttade tillbaka GICK man genom skogen till Nydalabadet
Nu är det byggnader överallt.. där förr skogen stod
Jag gillar i Umeå..det finns vatten,skog och nöjen för den som söker det
Och så förträffliga cykelleder genom vacker natur
En proportionerlig kroppsform ..som är snyggt svarvad till
Kan man kanske säga om Umeå
"hör" vad jag säger och det låter som en riktig hyllning till Umeå
Och det är det nog..

4 kommentarer:

  1. Rolig film på många sätt! Tittade flera gånger eftersom jag tror att min morbror är med :-)

    SvaraRadera
  2. God morgon Christina
    Mmm...du förstår varför jag på så ivriga fötter stack iväg för att hämta videon till min blogg..att spridas och kanske väcka upp hos fler..denna mysiga känsla Kan säga att jag är glad att ha fått den möjligheten att få växa upp med min morfar och mormor ..Var över 30 när mormor dog Allt det dom berättat för mig OM HUR det var att växa upp på den tiden Allt det jag fått uppleva tillsammans med dom..får jag för varje år inse HUR värdefullt det varit Är glad att mina barn fick uppleva det med sin mormor,farfar och farmor Alla deras kunskaper dom förmedlade av en tid som gått..gått förbi Men som aldrig blir glömd.. tack vare dom Allt detta och mycket mer väckte videon upp Visste du att din morbror var med Eller kände du igen honom när du såg videon Var fanns han?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tittade med nyfikna ögon då jag plötsligt bland bilderna såg någon som mycket starkt påminner om min morbror. Ska kolla med honom när han kommer upp i sommar. Bilden fanns blad bilderna från ön där han jobbade en sommar med sorteringen av virket.

      Radera
  3. Ser fram emot fortsättningen :)

    SvaraRadera