onsdag 10 juni 2015

FUMLIGA FINGRAR och LOPPISDAX


(tranan finns på bilden om man tittar närmare)

Morgonen bär på ett ljusgrått täcke..och en mild luft

Och en sol som FÖRSÖKTE tränga sig igenom molnen
En trana som hade tänkt landa i hagen DIT jag var på väg
Men ändra kursriktningen när den fick syn på mig
Den VAR så nära mig

Tänk ändå... att INNAN man får upp och kameran i skjutläge..
känns tiden som en evighet
Fast ur tranans perspektiv ..finns inte tiden
MER än i ett ögonblick...så fort hinner den förflytta sig
För mig fryser tiden fast i mina fumliga fingrar
Behöver träna upp min snabbhet eller finna ett annat utgångsläge
Så kameran UTAN att ta skada kan hålla sig redo
Redan från mina första steg utanför dörren
För jag missar dom gyllene ögonblicken..innan mina fingrar hinner nå "avtryckaren"
Hon med bloggen GRANNÄS FOLK och FÄ har i sin blogg berättat om
Den björn som Jan tillika min hyresvärd träffat på
-igår kväll när han var ute och körde
Bara en bit bort från Malbergstugan..sicken en lyckost

NU på LÖRDAG..den 13/6 är det loppis i BYARNA runt BJURHOLM
Som börjar kl 11 och slutar kl 16
Och så här i GRANNÄS.. som även i år har sin traditionella loppis öppen.
Så ta er en titt förbi..det finns fynd att göra
Och inte att förglömma
det små pratstunderna med människorna på plats

Härifrån skogen önskar vi er alla en STORSLAGEN Onsdag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar