torsdag 25 juni 2015

MÄTNINGSKONSTENs VIKTIGHET


En ensam ren håller till häromkring
Vid halv 9 tiden i morse..såg jag den utanför hästhagen
njaa det var faktiskt hästarna som såg den först
Den stod bara en liten bit bort.. utanför stängslet och kikade på hästarna
Kanske kände den sig ensam och ville ha lite sällskap

När Biggles fick syn på den la han iväg sitt kraftfulla skall..
då stack den iväg in i skogen'
Den var en stor och fin ren..så mat saknar den då inte

Sen har min granne Kjell dragit igång med ett nytt projekt
En växthus till Siv..här är grunden lagd


Så idag hjälpte vi till ..Siv och jag i ett regnigt Grannäs

med att forsla trädramarna..hmm TROR att det heter så..
till byggarbetsplatsen

Och hålla i dom medans Kjell förankrade de olika sektionerna ovanpå grunden
Man lär sig alltid något nytt av Kjell
Så ett litet hum har jag fått om byggnadskonstens olika skeenden

Och det som är viktigast är nog upp-mätningen

För att få allt att stämma i slutändan..så det blir rakt
Och att ta mått har jag fått inse...hör inte till min specialitet
Fast kanske det bara hör ihop med ovanan att MÄTA

Härifrån skogen önskar vi er alla en förträfflig Torsdagskväll




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar