torsdag 18 juni 2015

MYGGINVASION


Dom kom och dom åkte..igår eftermiddag
Då dottern skulle jobba

Dom hann få uppleva MYGGINVASIONEN innan dom åkte
Den som dök upp igår..i den vindstilla och varma luften
En värme som under lång tid..känns det som.. hållit sig borta
Så har både flugor och mygg inte VARE sig synts eller känts till
Men igår på skogsturen fullkomligt överhopades vi av dom

Sigge hade fullt upp med att försöka fånga dom

Bitska ,påträngande och hänsynslösa attackerade dom oss och hundarna
Så och hästarna som galopperade runt i hagen
I ett desperat försök att undslippa marodörerna
Så jag fick stalla in dom lite tidigare
För att ge dom en andningspaus

I morse..hmm i natt..kl 2 ..fick jag tända lampan inomhus
för helt ljust var det inte
När jag släppte ut hästarna till en SVAL och myggfri morgonnatt

Där Siv och Kjells katt redan var i farten efter skogsvägen på sin jaktrunda

Jag har fått dela några underbara dagar med dottern och Jonas
och deras hundar
Dagar som pinnade på alldeles för fort..
så jag hakade på VARJE litet ögonblick..av tiden som bjöds mig
av deras sällskap...innan dom for

Härifrån skogen önskar vi er alla en mysig Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar