onsdag 3 juni 2015

RAPPEL och GLITTERSTUNDER

Finns det nåt som jag kan irritera mig på
Så är det "rappliga" grejer
Sånt som är så vekt och eländigt
ATT det nästan går sönder bara man tar i det

Sånt som man använder dagligen och som bara MÅSTE fungera
Som alla eländiga spinkiga och veka kablar
till batteri och aggregat..som skall försörja hagen med ström
Som bara går sönder..går av vid "fästpolen" på kablarna
Nu är det ju tur att jag fått ett hum om hur jag skall laga det
Då jag frågat och haft korpgluggarna öppna FÖR att lära mig
Men en grej som jag måste skaffa mig är en sån där tång
För att dra bort plasthöljet UTAN att tråden går sönder
Som ni förstår har jag just lagar en sån där "rapplig" kabel

Morgonen som är här bjuder på regn
Och små glitterstunder
För när jag skulle ner till storhagen fick jag se

Den ståtliga giganten TRANAN spankulera omkring där nere
Tyvärr kollade jag i ivern inte inställningen på kameran

Så bilderna blev något suddiga..några helt kass
När jag släppt in hundarna för att fixa till rappelkabeln
Slängde jag som ALLTID iväg ett ögonkast bort mot vägkurvan
Där de vilda brukar gå över till andra sidan skogen

Då stod den där och kikade mot mitt håll

För att efter en stund ta sin tillflykt till skogen
En varierad morgon som ni förstår..
Men NU är det dax för min kaffepaus

Härifrån skogen önskar vi er alla en FÖRTRÄFFLIG dag
UTAN några missöden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar