lördag 27 juni 2015

SOMMAR å LOPPIS

Sakta men säkert makade värmen åt sig en STOR plats av morgonkylan
Så när jag trampade iväg till "loppis" strax efter 11
För att i första hand NJUTA av den mysiga trevnaden ute på loppisaltan

Med Guns nybakade bullar och en kopp kaffe till
Då tänkte jag VAR fikar man för 10kr med nybakat och kaffe med påtår till
I trevligt sällskap och med en storslaget vacker utsikt därtill


Det tror jag är svårslaget


Det droppade in människor allt eftersom
Men jag hann inte sitta kvar och prata med alla
För hästarna var inne för en stunds vila från mygg och knott
Så dom behövde ut så och hundarna
Och när jag sen tog fram lien för att slå bort lite ogräs
var värmen på kokpunkten..åtminstone jag
Då fick jag inse... att jag var alldeles för varmt klädd
Hade ju klätt mig efter morgonvädret
Har ju som tappat förtroendet för vädrets stabilitet
För det har lurats och bytt skepnad så många gånger
att jag tog det säkre före det osäkra
och klädde mig efter morgonens fingervisning
För mig icke digga att frysa

Härifrån skogen önskar vi er alla en trevnadens härliga Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar