söndag 14 juni 2015

SÖNDAG

Kl 11 stack Siv,Susanne och jag iväg för att kolla in..vad loppisarna hade att erbjuda
I Mjösjöby där vi först stannade till ..
fick jag tag på en rymlig och smidig midjeväska
Som rymmer både vattenflaska,maskburk,draglåda och mobil
och så lite till i småfacken..ett fynd som jag är helnöjd med
Och som kom till användning igår kväll
När Siv och jag drog iväg till Bågatjärn för att pröva vår fiskelycka

Mitt humör igår var av en blandad mix..precis som vädret
Dels alla känslor över det som hänt 17-åriga Lisa
Dels trevligheterna att möta alla människor ,som några jag inte sett på ett tag
Som Aina ..då hon flyttat från byn
Är det ju inte så ofta man får se henne..men desto trevligare när det sker
Som igår vid Grannäs-loppis

Det ÄR givande att möta människor och samtala ..
Det fyller alltid på sinnesdepåerna
Så till den grad att jag glömde bort att fota
Och när jag insåg att jag hade kameran med mig
Var det med ofokuseringens fladdrande blick som jag tryckte på kameraavtryckaren


Många av oss stannande till vid den coola herrns grill

Som med lugn hand ..trots anstormningen av hamburgersugna människor


Lugnt serverade oss alla..MYCKET goda hamburgare
Förutom en hamburgare köpte jag SÅKLART ägg och Christinas majonnäs
Och så något jag ALDRIG har på mig..för jag tycker inte om känslan
att ha något runt halsen..kanske beror det mer på tidigare minnen
av halskragen..när nacken inte var stabil..men i vart fall
Köpte jag för 5 kr en fluffig,vacker och skön sjal
Blommor av Sonja... lekfynd av Guns barnbarn.. till mina
Som ni förstår blev loppisrundan ett mjukt intag både för kropp och själ

En Söndag som avslutades vid Bågatjärns strand

Där Sigge fick stifta bekantskap med en fisk
Som både skrämde och väckte hans nyfikenhet och min munterhet
-över hans påtagliga reaktioner som fick mig att brista ut i skratt
Han är bra på det..att få mig att skratta

Jag fick ingen på kroken Men väl STORFISKARN Siv
Även om det inte var av önskvärd sort..
då rödingen höll sig för god för att nappa VAR det mörten som Siv fick upp
En kväll som ena stunden var varm och lugn FÖR att i nästa blåsa upp
och bli mer kylslagen.. då solen gick i moln
Men en VACKER kväll var det dock nere vid magins mysiga tjärn
Och NU har de sovande MYGGEN vaknat upp till full bitstyrka
Till hästarnas frustration och irritation

Härifrån skogen önskar vi er alla en GOD Sondag med många spännande inslag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar