tisdag 30 juni 2015

TISDAG OM MÅNDAG


Det var en sval och myggrik morgon och så hörde jag två gökar som hoade
När jag stod och väntade på bussen nere vid vägen kvart över 7
En konversation jag la mig i..med ett mindre lyckat resultat
En trevlig och lyckad konversation hade jag däremot med den kvinnliga busschauffören
som rattade Wennbergs lillbuss till Bjurholm

Där jag fick syn på den här mysiga passageraren i en lastbil
medans jag väntade på Vilhelminabussen som skulle ta mig till Umeå
Där dottern hämtade upp mig för vidare färd till FÖDELSEDAGSBARNET
Och förberedelserna inför kalaset
Jag kan inte påstå att det känns som om SOMMAREN är HÄR på riktigt
Det är den..om solen håller sig undan..men luften ändå är mild
Det är den inte alltid och var inte fullt ut igår
Så fort solen gömmer sig blir det mer som en förhöstkänsla'

Inte för att det gjorde så mycket..för trevligt hade vi ändå


Då systerdottern och hennes man ..som numer bor i Amerika
och som jag inte träffat på länge..var där
vilket kändes väldigt bra..att få se och krama om dom igen

Här bär han ett par häftiga glasögon
som födelsedagsbarnet fick av sin morbror så klart och Elin

Kastspön fick båda barnbarnen av sin farfar och farmor
Så här kastades det med stor iver och bravur

Det bådar gott för Bågatjärn och andra Grannäsvatten

Moltas var i vattnet som vanligt

och när lillhusse skulle ge sig iväg ut med kajaken
som han paddlade med stort självförtroende och skicklighet
Jaa då vill han följa med

Sonen ..han gav sig iväg över till andra sidan sjön
Nog var jag frestad att testa..men får ta det en annan gång
Har ju paddlat några gånger..när min kropp var helt intakt
om man så säger'
Sen så hade barnbarnen ordnat till en fiskedam till oss alla som var där


Vackra,talande och personliga teckningar fick vi.. var och en av oss

Mot kvällen... efter en helt underbar dag..

där hundarna åxå verkade trivas och njuta av dagen
som för min del..började när dagen var en bit bort och kylan i natten var kvar
och innan myggen och många andra av er hade vaknat till
Det vill säga kvart över 2..då steg jag upp
För att släppa ut hästarna och göra mig
och allt annat i ordning inför resan in till stan

Härifrån skogen önskar vi er alla en underbar Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar