torsdag 30 juli 2015

FASCiNATIONER

Fascination .. av det har jag många.

Som MOLN..som med bredd,djup och stora variationer
-kan ändra ljus, form och skepnad
Och sätta igång min fantasi och tända min vetgiriga nyfikenhet



Precis som ljuset och mörkret gör med sina skiftningar

Naturen med sin variationsrika växtlighet

Djuren de vilda som tama

Också människor fascineras jag av ..alla våra olikheter
-vad mycket man har att lära av varandra
Att fast vi talar samma språk.. som här Svenska
Har vi ofta svårt ändå att förstå
Förstå oss på varandra
Varje dag bjuder mig på olika fascinationer
Då livet är komplext och en utmaning.. på många sätt och vis
Det är det som väcker min nyfikenhets lystnad
Att försöka förstå genom att försöka lära mig
-det jag ändå aldrig kommer att förstå
MER än små,små fragment som när jag väl greppar dom ..glider bort
och jag får åter igen ta en annan infart
För att komma åt förståelsen från en annan utsiktspunkt
Det gör att jag aldrig slutar upp med att fascineras
OCH försöka förstå..det jag aldrig begriper ändå
Särskilt när det gäller människor
Ni vet dom där orden..VARFÖR..Varför är det på detta viset

Härifrån skogen önskar vi er alla en fascinationens Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar