torsdag 16 juli 2015

GENOM UTFORSKARENS BLICK

GOD morgon
Som varje morgon ..går jag in och kollar på nätet HUR vädret kommer att bli under dagen
Mest för hästhanteringens skull


MEN i sanningens namn åxå... UTIFALL och OM ÅSKAN tänkt titta förbi
För då vill jag veta det..för att vidta de åtgärder som behövs
Med andra ord vill jag vara förberedd
Gillar inte åskans spontana besök.

Läste på nätet ATT den KANSKE dyker upp idag
Så det är dax för mig.. att vidta mina åtgärder
Så jag kan vara lugn... när och om den dyker upp
FAST som vädret varit en längre tid VET man ju aldrig var man har det

Om det blir ett kraftfullt åskväder.. har jag min lilla hörna
Där jag sätter mig i en liten solstol..med en bok
Och låssas som om jag INTE är det minsta rädd
Utan har full kontroll över mig själv
Det är kanske ett sätt att bemästra rädslornas intåg
Genom att försöka hålla dom i strama tyglar.. utanför mig
För att bearbeta och se på dom.. genom utforskarens stenhårda blick
Då jag försöker se på åskan ..som något storslaget och vackert
Fast DÄR är jag inte än med öppna ögon..dom är än mer halvkisandes

Kl halv 10 ..vid andra hundutgången var det kofta av
För solen ,värmen,bromsen och myggen hade dykt upp
Så nu skiter jag i åskan..har inte tid att gå omkring och vara vaksam på den

Tur jag har en ljuspunkt att se fram emot
Då jag idag skall hämta upp min yngsta dotter i Bjurholm
som skall stanna här i några dagar

Härifrån skogen önskar vi er alla en ömsint utforskande Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar