måndag 13 juli 2015

GRANNÄSDAGEN

Så har då Grannäsdagen gått av stapeln
Om än inte i strålande sol och någon större generositet med värme
så i var det i alla fall uppehåll




Vi i "samarbetsgruppen" var där redan halv tio
(Alla kom inte med på bild)
För att göra klart det sista inför dagens olika "intag"


Som åxå blomster på alla borden..både ute som inne
Korvståndet..som fiskdammen

Musikanterna dök upp med sina dragspel
Ni får säga vad ni vill..
Men nog lockar dragspelandet fram glädjen och rörelsen i kroppen
Vilket fick rullning på både palt och fötter och gav smilbanden en extra bredd

Som för Göta... som blev uppbjuden till en svängom på köksgolvet
O
Och den spralliga hårfrissan som åxå hon spred sin positiva energi

Det var lotteri..
Där mitt barnbarn.. bland alla vinsterna fått syn på en docka
Den ville hon vinna och så en keramikuggla
Lottnummer efter lottnummer ropades upp med inte hennes och dockan försvann
Siv hade vunnit den..
Så ni må tro DEN stora lyckan hos mitt barnbarn
DÅ Siv kom fram med dockan och räckte över den till henne

Till sist blev det tipsrundans tur..att dra vinnarna
Dom som klarat av de flesta frågorna..
Min son fick kliva fram och ta emot en godisstrut
Som var vinsten för alla..
Dagen avslutades för mig.. med bordet fullt i mitt kök
Där vi samlades inför allas hemförd till Umeå
Med ett stopp för barnbarnen hemma hos Christina för att titta på kattungarna

Det blev en underbar dag.. med många trevliga möten
OCH ett missöde för mig såklart
Då jag snubblade på trappen upp.. med brickan med porslin i händerna
Men som tur var gick bara EN tallrik sönder


Tack säger jag till er ALLA
Som bidrog till att göra GRANNÄSDAGEN till ett FINT..LJUST och VARMT minne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar