onsdag 29 juli 2015

Med risk för vilsenkörning och nosriktning


Morgonen är inbäddad i dimma
Och jag har sovit som en stock.. till kl 4
När jag som NU haft min dotter här..blir kvällen senarelagd
-innan jag letar upp min säng
Då jag vill ta vara på tiden..de dagar hon skulle vara här
När jag igår kväll skulle skjutsa henne till bussen i Bjurholm
Gick färden på en väg som är under upprustning.. i långsamhetens lov
Nu finns det en hel del andra vägar att köra på till Bjurholm
så som skogsvägar att leta sig fram på.. OM man hittar
MEN det var inte att tänka på för mig
För med min orienteringsförmåga..hade det varit förenat med "vilsenkörning"
Och bussen fick vi inte missa.. då dottern skulle jobba
Så det säkraste alternativet var den lite mindre trevliga vägen
Där stenkrosset lätt kan ställa till det
var gaspedalen ..som i vanliga fall har lätt för att svara på trycket
- väldigt nedstämd ..för det var att ligga på 50-60 km/t
Så dom som måste färdas efter den här vägen.. till sina jobb
Har det inte lätt..tänker särskilt på bussen
Hoppas att vägen SNART blir klar

Ibland kan jag känna mig som en indian
När jag försöker smyga omkring i skogen.. på TYSTA fötter och med syn/hörsel och doftsinnena vidöppna
För att hinna upptäcka och få syn på de vilda djuren
Utan att själv bli upptäckt

Dottern..hon skrattade åt mig..när hon fick se mig vända "nosen" i olika vindriktningar
Det ser nog knasigt ut..
Så det är ju tur att jag för det mesta har skogen för mig själv
Men jag sa till min dotter att prova..
För man får faktiskt in dofternas mer och varifrån dom kommer
OM man gör som hundarna..sätter nosen i vädret och vänder den i olika riktningar

Härifrån skogen.. till tonerna av Sigges och dotterns skönsjungande duett
önskar vi er alla en säker Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar