onsdag 8 juli 2015

Onsdag den 8/7


Morgondimman ligger än kvar.. i den småruggiga morgonen

Och solen som är vaken ger skuggorna liv och sätter min fantasi i rörelse

DÅ.. när jag vid andra utgången möttes av Jupiter på trappan
-som ville ha en prat och klistund mellan tuggorna

Började dimmorna röra på sig som i dans... på sin väg mot sin upplösning
i takt med knottens allt mer påträngande närvaro

Och Sigges "clownande" med en kotte..fick mig att le och känna livsvälbehaget i kroppen
och en nyfikenhet som vaknade..inför vad dagen kommer att bjuda mig på
Vilka nya tankar som dyker upp och kräver min närvaros samverkan
DET är lika spännande varje dag..
Vad som dyker upp efter vägen..som jag får uppleva och lära mig något nytt av
Av den än oskrivna dagen..som började FÖR mig för några timmar sedan

Härifrån skogen önskar vi er alla en störtskön och nydanande Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar