söndag 26 juli 2015

MEllAN TIDEVARVEN



Månen lyste STOR ,rund och röd..
När jag kikade ut vid uppgången strax före midnatt.. igår natt

för att släppa ut Quintuss som ville ut på sin jaktrunda
(Han är en väldigt snabb och skicklig jägare)

EXAKT på samma plats och LIKA röd som förra gången lyste månen
Så jag fuskade och tog den bilden..för innan jag hann fram med kameran
Hade en grå dimma lagt sig i vägen och skymt månen



Det var varmt mellan tidsvarven igår ..däremellan kändes det som höst
Och jag var på loppisbesök MEST för att träffa Aina som var där
Men åxå övriga besökare som satt runt fikabordet ute på altan
För en pratstund och fika av go-kakan som Aina hade med sig
Köpte jag något då..joo en tång och en liten hammare

Sen så måste jag bara säga något om mina två TROGNA följeslagare
som är ..där jag är.. dom har full koll på mig


Dom påminner lite om dom där små skogsfigurerna i Ronja rövardotter
Lika småmysiga,roliga och charmiga

Härifrån skogen önskar vi er alla en STÖRTSKÖN och blomstrande Söndag

Det har utlovats regn i överflöd idag..
vi får väl se hur det blir med den saken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar