fredag 3 juli 2015

VAKENHET i NATTEN



Vaknade 5 i 11.. efter 1 !/2 timmes sömn
Försökte somna om men det ville sig inte
Så varför då ligga kvar och rulla runt till ingen nytta
När jag ändå brukar kliva upp vid 2.. halv-tretiden
Utan jag klädde på mig och gick ut till begynnelsenatten

Som redan börjar anta en lite mörk intoning
Och när jag tittade upp mot himmelen var det fullmåne
Kan inte helt skylla på den..
även om min sömn under dessa fullmånesnätter ..rubbar min sömnrytm
Så hade liens framfart igår ..åxå fått min kropp att gnöla
Natten var ljuvlig..ingen räv hörde jag
Den som så många tidigare nätter varit igång och skrikit
-och triggat igång Biggles..som väckt mig och Sigge med sitt skällande
Men då har jag kunnat somna om efter en koll på vad det var som Biggles skällt på

Ps..denna natt hörde min granne Siv åxå räven skrika
Fast hon hörde två..men insåg efter en stunds lyssnande
ATT den andra var nog jag..
så ni kan ju förstå.. hur grannarna har det i här Grnnäs.. med mig till granne

Kan INTE säga att det var mygguppehåll ute..men väl drägligt
OCH jag känner mig PIGG..så jag skall ta en tur med hundarna NU när kl är 1

Härifrån skogen önskar vi er alla en spännande Fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar