tisdag 11 augusti 2015

HÄSTARS NÄRKONTAKTsBEHOV å RÅDJUR

morgonbild
Jaa jag säger då det
Hästarna har då alltid något nytt att lära mig
Några nya tankar att gå igenom..nya sätt att hantera saker på

Så här var och är det

Mina hästar har stått i varsin box
För matåtskillnadens skull
Separerade av en trävägg..som NU inte längre finns
då två boxar blivit till en
Man kan inte annat än imponeras av deras envisa flit
-med att få bort hindret i sin väg
Så jag fick klura på andra alternativ..en järnstång emellan boxarna
kanske skulle funka
En dag när jag kom hem satt stången där
Vad händer..... tror ni inte att dom lyckats få bort den med

Vad göra ..joo jag knöt fast ett blått tunt snöre
-som suttit runt höbalarna
OCH DET FUNKAR..ett ynkans litet tunt snöre håller hästarna på var sin sida
OTROLIGT..så kom jag att tänka på det här med en öppen hand
Kanske funkar snöret så
att dom känner sig mindre instängda och utestängda från varandra
Det där med frihet ni vet



När hundarna och jag för en stund sedan .. var på väg mot skogen
STOD dom där efter vägen och tittade begrundande på oss
Innan dom drog iväg in mot skogen och innan jag hunnit zooma in dom
och fått stillhet på kopplet..


Härifrån skogen önskar vi er alla fridsam Tisdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar