söndag 23 augusti 2015

HÄSTBRYGD och FLYTT

Christina ringde mig
Och undrade om jag ville testa hennes nytillverkade hästbrygd mot "åt"
Alltså mot de bitska småkrypen
Klart att jag ville..
Innan jag sen cyklade vidare slog jag följe med Christina
När hon skulle flytta ner sin häst-hord på ängen nere vid sjön..
den på andra sidan vägen


Dom kom på led nerifrån övre hagen när Christina visslade
Njaa inte alla ..två eftersläntrare fick vi och övriga hästar vänta på
En del har inte så bråttom i den heta värmen
När Christina sen skulle spruta på sina hästar av "åtbrygden"

Var det inte alla som gillade det dom fick på sig
Utan gick snabbt sin väg därifrån

På led gick dom sen ner till sjöhagen och till det frodiga betet

Och sjöbrisens ljuvliga svalka

Det rök om dom i nerfarten i det torra sandgruset

När hästarna var på plats cyklade jag upp till Tommy
För att kolla om grinden var stängd..
Den som skall hindra hästarna att ta sig ut
Mötet med Tommy..där jag stannade en stund..fotade och fick mig berättat
-om en massa spännande saker
Men det tar jag en annan gång

Härifrån skogen önskar vi er alla en ljuvlig avslutning på veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar