onsdag 26 augusti 2015

SVIARN och en TYSTLÅTEN MORGON


Morgonen omgärdade mig med en dimma
Men när jag tittade upp ..ovanför trädtopparna..var himmelen blå

Med en sol som visade upp sig i all sin storhetsglans

Det var en ovanligt lugn och tystlåten morgon som mötte upp mig

Gick med hästarna en stund i hagen

Då den är ny ..är dom lite mer försiktiga
och tycker det därför är BRA..att jag håller utkik
medans dom vänjer in sig med omgivningen

Biggles höll åxå koll...det gäller att vara redo
för man vet ju aldrig vad som kan dyka upp

Så var det DET här med Hästbrygden
mot "åt" som Christina gav mig för att testa
Det verkar då funka
Jipiii säger jag som inte gillar kemikalier
vare sig på människors eller djurs kroppar
Har inte exakt testat HUR länge det sitter i
Men ett bra tag i alla fall
Då dom höll sig ute när "sviarn" var som värst
Då brukar dom vilja in

Tänk ändå..
att så små varelser... INTE större än ett litet dammkorn
kan ställa till med så stor förtret

Härifrån skogen önskar vi er alla en sinnesmjuk Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar