fredag 14 augusti 2015

KOMMUNIKATION på HÖGSTA NIVÅN



Igår fick jag vara med om det
Hur man hanterar en häst med hjälp av det subtila språket


Det var ett stort nöje att se på ..när Karolina så skickligt hanterade sina hästar
HUR hon fick dom att göra som hon ville.. med bara små rörelser
Det ser så enkelt ut..men det är det inte
Fick jag inse när jag skulle prova

För man måste vara vaksam på sig själv,hästen och sina rörelser..hela tiden


Då hästarna uppfattar minsta lilla vink du gör
När jag sen ..med hjälp av Karolinas direktiv fick till det

Må ni tro att jag blev upprymd

Har ju tränat Kajsa på annat sätt..men det här var magiskt
SEN så försökte jag sitta upp för en tur på Fakur
Men se där var gränsen nådd..benet ville inte det jag ville
När jag köpte Kajsa och några år efter det
hade jag inga problem..dom har dykt upp efter några år här i Grannäs
Det har ju hänt lite missöden..som kanske fått sina efterföljder
och som kanske väckte upp några sovande
Första gången jag kände av det var när jag skulle rida Valle
För att komma igång med ridningen -det blev en smärre besvikelsechock

Men livet går vidare och köra mina hästar det klarar jag ju av
För då behöver benet ju inte vika ut sig
Detta kan jag säga NU..men det har tagit tid att bearbeta

Tack Karolina för det kunskaper du gav mig igår kväll
Skall tänka på det..när jag skall kommunicera med Kajsa och Jupiter
att vara särskilt uppmärksam på tårtbitspositionen
OCH mina rörelser
Tack åxå du Christina för din uppmuntran
Och för hjälpen ner från hästen..när benet inte följde med
Det var en uppmuntrande och trevlig kvällsupplevelse
Njaa inte benet ..fast humoristiskt var det ju på sitt sätt

Så hann jag få en bild på en av de söta kattungarna
Som det var full lekfart på.. i stallporten

Härifrån skogen önskar vi er alla en upplevelserik Fredag och helg

2 kommentarer:

  1. Ni var ju hänsynsfulla mot mig i mina tappra försök att ta mig upp och ner på hästryggen. :) Ha de GOTT

    SvaraRadera