måndag 10 augusti 2015

OMRINGADE


DET låg "flatterdynga" efter vägen
När ni kollar på bilderna förstår ni säkert vad ordet betyder
Ett ord jag hörde för första gången idag

Avlämningen låg bara en liten bit bort
En tydlig hög som vår kära skogsvandrare björnen hade lämnat efter sig
Tyckte väl att hundarna var ovanligt spaka när vi tog vår tur i skogen
Den dom INTE var sugna på .. utan bara gick och vädrade i luften
eller höll nosarna nyfiket nertryckta efter vägen dit
och ville hem FAST dom inte uträttat något av sina behov
Den rackaren håller nog koll på oss Grannäsbor
Och jag misstänker starkt att den nog höll till NÄRA redan i går kväll
Fast nu är den kanske redan på väg bort
-lockad av nya vyer och intressanta iakttagelser
Kanske bären är MER mogna på annan ort
Men om utifall..kommer kameran att få bli min ständiga följeslagare idag/kväll
Om jag skulle råka stöta på den ..i "egen hög person"
Då man ju aldrig vet hur en björn tänker och var den håller till

Dyker den upp skall jag då vara redo med avtryckaren

2 kommentarer:

  1. Har haft det på känn! Men då blir det inte ridtur åt det hållet i kväll, tror att det dröjer tills vi fått vitt på backen!
    /Christina

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Karolina..just den här björnen som släppte av sin dynga efter vägen ..den har nog gett sig av
    för vad jag noterat VERKAR det som om dom har utforskat det dom skall på två dagar..så dröjer det ett tag innan den dyker upp igen Björnar har varit synliga lite här och var har jag hört Nu senast vid "Lillänget" där någon såg en hona med ungar Man får träna upp sina sångmuskler..än har jag då inte fått ögonkontakt med den brunpälsade varelsen.

    SvaraRadera