fredag 25 september 2015

DET ULTIMATA



Igår..var alltså hovslagaren här tillsammans med sin elev
För en verkning och översyn av Kajsas hovar
När det var klart
Satte jag mig i.bilen för en träff med tandläkaren

Bredvid mig i passagerarsätet låg min present
Den som jag med stor förväntan och glädje tänkt ge till min son

För att köpa presenter till honom är inte enkelt
då han inte vill inte ha mer än han behöver
Men nu råkade det vara så ..att när han var här sist
hade jag min hörsel påkopplad.. på högsta volymen
då jag hörde honom prata om en kniv


Och jag hittade en...en kniv som tål lite hårdhänt hantering och fungerar till lite av varje
Som då och när man befinner sig ute i vildmarkerna
Böker Pathfinder..ett tyskt märke fastnade jag för och så en kniv till
Så i min osäkerhet och min vilja att få tag på den rätta
Tog jag kontakt med säljaren för att få råd
Och jag säger då det... TREVLIGARE,HJÄLPSAMMARE och SERIÖSARE säljare får man leta efter
Bara det...gjorde ju mitt köp till en än större glädje
..en slags fri flygande glädje
...förresten så kallas det nog LYCKA den där speciella glädjen

I gästrummet ligger min yngsta dotter och sover och vid mina fötter 4 hundar
I några dagar har jag den STORA glädjen att få ha dom här

Härifrån skogen önskar jag er alla en lyckosam Fredag


2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du "överlevde" ditt tandläkarbesök ;-)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Mmm visst var det :) Detsamma önskar jag dig..en riktigt härlig helg och DU var rädd om dig

    SvaraRadera