söndag 6 september 2015

EN HELG MED GÄNGET

I Fredags åkte jag iväg till Umeå
För några fridagar tillsammans med "gänget"
-som tagit väl hand om mig och skämt bort mig
Som ni förstår så har jag njutit i fulla drag
Och sovit som en stock..tills morgonljuset dök upp
Det ni ..hör inte till vanligheten att jag sover sååå länge
Men det var skönt det med som omväxling

Nyfiken var jag på den elcykel som min svärson ritat och tillverkat
Blev storligen imponerad av hans skapelse

Lätt var den åxå att hantera och tystlåten rullade den iväg
både med el eller fotkraft
Skulle vilja ha sett hund och ungar i lådan
Men tiden var inte på vår sida för den uppvisningen
Skulle inte vara så dumt med en sån cykel
Miljövänlig är den dessutom

Nu sitter jag åter här vid datorn
Uppladdad med ny energi ..

TACK för det säger jag till "gänget" som har tagit hand om mig
Till Kjell och Siv som skött om mina djur under min frånvaro

Och till er alla som tittar in på min blogg och läser det jag skriver
Önskar jag en GOD natts sömn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar