tisdag 29 september 2015

OMRÖRNING uppe på HUVUDKONTORET

Morgonen var å ena sidan klar
om än småruggig så som höstar brukar vara
i den tidiga morgontimman

Å andra sidan ..mot månen till
hade en en tunn dimslöja lagt sig i synfältet

OCH det var glest mellan ljud och fordon
som annars brukar bryta igenom den tystlåtna morgonen

I Söndags bjöd min yngsta dotter..som är vegan
På en paj gjord med en inblandning av allehanda grönsaker
Såsom kålrot..som jag i mitt stilla sinne tänkte
att den skulle dominera i smak över de andra grönsakerna ..men icke
Pajen blev jättegod
Hon har bjudit mig på många spännande och lättlagade rätter under tiden hon var här
En och annan fördom har jag som alltid fått reducera
ALLT nytt är som en process man måste gå igenom
Vanans makt över tankar,smaker och känslor är stor
Större ÄN man tror...det får jag erfara varje gång hon är här
Då hon alltid kommer med något nytt
Nya kunskaper.. ny mat som får fördomarna på fall
Det är inte så dumt att bli lite omrörd uppe på huvudkontoret
-att bli lite uppdaterad då och då
Det ser hon och övriga i gänget till
-att hålla mig ajour med livet utanför min egen sfär

Härifrån skogen önskar jag er alla en fördomsfrii Tisdag :)
-utan några "täckande dimslöjor" i vägen som reducerar sikten





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar