torsdag 3 september 2015

PÅ GÅNG I SKOGEN


2012?

Snart drar älgjakten igång
Kommande Måndag är det dax för byarna runt omkring
Här i byn startar dom inte förrän nästkommande helg
Då blir mina frihetssteg lite mer begränsade
Så och älgens..som får lägga in en högre växel
-om den skall klara sig undan jägarna
Men det lär nog bli svårt ändå..hur den än gör.. att klara livhanken
Några gör det..andra inte
Bär på lite tudelade känslor när det gäller det här med jakt.
Ni vet det där med å ena sidan..å så den andra
?2012?
Hade tänkt be att få följa med Grannäsgänget ut i skogen
när jakten drar igång här
För att fota och försöka få in en känsla..som jag inte äger
- en slags förståelse..utan att förstå..men en slags acceptans
om ni förstår vad jag menar
Men nu när kameran inte är som den skall vara
Faller ju själva huvudorsaken bort
Den om att fota det som händer här ute på landsbygden
Självutnämnd paparazzi som jag är
För ni vet ju hur jag brukar säga
Att HÄR ute i skogen händer det alltid något

Variationerna är vidsträckta..liksom vildmarken här
Fast det är glest mellan husen..är det desto närmare människor emellan

Härifrån skogen önskar vi er alla en variationsrik och uppfriskande Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar