lördag 17 oktober 2015

BOR och BOTT


Britt..en granne till mig som bor en bit bort
Fast nu får jag skriva BOTT..för hon har lämnat jordelivet

Vill bara säga Hej då och lycklig resa DIT du skall
OCH tacka dig för tiden du varit här
för att jag hann träffa dig
och lära känna dig och lite av det liv du levt
Det har gett mig kunskaper och insikter
Som jag inte skulle fått annars
Så TACK för dom och för att du gett mig en levande bild av dig
För som alltid när jag tittar på bilderna av och om vad som hänt här i byn
under åren

Där och då du åxå var med och delaktig i festligheterna
och allt annat som hände här -dom första åren som jag bodde här
Gör att DU aldrig kommer att bli bortglömd

Vila i frid Britt

2 kommentarer:

  1. Tack för de fina orden som du har skrivit om min mamma.
    Hälsningar// Marianne

    SvaraRadera
  2. Tack själv Marianne för dina ord

    SvaraRadera