måndag 26 oktober 2015

DEN OBUNDNA TIDEN i MÅNENS UPPLYSANDE

Kylan har tagit hand om om den kvarlämnade fukten..efter gårdagens regnande
och förvandlat den till is
Trappräcket,trappan ner bar på ett tunn islager
Och vägen bar på ishalkans spår




Månen

och de två stjärnkompisarna plus alla andra
var på plats och lyste upp min väg
Då och där jag gick omkring och la ut hö till hästarna
-i den stora hagen
Dit dom får gå OM och NÄR belysningen där uppifrån är påslagen
Och om vädret är på bra humör och OM hästarna vill
För vägrar Kajsa att gå dit..VET jag ju varför
Biggles brukar ju göra sitt race..för att se till att de obehöriga från skogen
tar till flykten och lämnar gård och hage i fred
Det vet hästarna ..så efter hans genomgång känner dom sig trygga
MEN..ett STORT MEN för är rovdjuren där ute som björnen
DÅ håller sig Biggles nära mig
och då får hästarna gå i lilla hagen uppe vid gården..
tills dagsljuset dyker upp
Sen var det ju det här med vintertiden
DEN bryr jag mig inte särskilt mycket om..jag följer min egen tidsrytm
Är man pensionär skall inte tiden få styra mer än nödvändigt
Som när det är något arrangemang eller när något tidsbestämt i stan
binder upp mig.. DÅ men inte förr
Det kallas för frihet det..det har sina fördelar att vara pensionär
OM och NÄR man börjar begripa det där med att ta till vara på den fria tiden.
MEN..nu kommer ett men till
När jag MÅSTE underordna mig den tidspassande
Då känner jag av den där fastlåsningen
Så en klocka ..har bara två..får hålla mig uppdaterad om den vedertagna tiden
-det är mobilens uppgift


och NU har dagen vaknat med sitt strålande ljus
(gillar den här låten :) )
Härifrån skogen
önskar vi er alla en upplysande och snäll start på den nya veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar