torsdag 8 oktober 2015

KOMPANJONER


Dom följer varandra över himlavalvet.. dom två

en perfekt match
som har kommit att bli mina trogna ledsagare i den mörka morgontimman'
Då dom inte bara lyser upp min yttre väg
Utan åxå sprider ljus och glans till mina inre rum

Igår var jag i Karlsbäck..där det var musik-café
Ett trivsamt möte.. som gav mig den värme jag behövde
Vi sjöng..njaa inte jag särskilt ofta..då tonen låg för högt
för att jag skulle kunna ta mig dit
MEN jag njöt av alla andras skönsjungande röster
Och att lyssna på samtalen..om livet
Som Kristina med samma naturlighet och värme tog upp
och som fick en och annan besökare att minnas och berätta något ur sina minnesarkiv
Efter det var det fika OCH vilket fika sen
Rena festlyxen...det var så gott
Särskilt utmärkte sig en till synes obetydlig liiten kaka
Som tog mig med storm ..en överraskningarnas
och som fick mig att tänka på DET vi tänker ut
innan vi har blivit medvetna om det
Att det som inte ser så mycket ut här i världen ..
som i jämförelse med allt annat...vi kanske just därför missar
Om och när vi inte ser det stora i det lilla
Tänk ändå vad en liten kaka kan sätta igång

Härifrån skogen önskar vi er alla en överraskningarnas Torsdag

2 kommentarer:

  1. Hej Inger..
    Roligt att se dig igen..
    Ja vinden både viskar vrålar och suckar ibland den lever sitt eget lilla liv..
    Hoppas du får en fin helg och kom snart tillbaka..
    Kram Nicki

    SvaraRadera
  2. Trevligt att se DIG och detsamma önskar jag dig ..en härlig helg fast DUBBELT upp ..till dig och din man :)
    Kram

    SvaraRadera