söndag 15 november 2015

LIIITE VITT ÄR DET ALLT PÅ MARKEN


När mörkret blev insprängt av ljusets så finstämda intrång
När ishalkan låg utbredd över marken
Då stod jag och väntade på bussen med pannlampan UTAN pannband i hand
För att när bussen skulle dyka upp bak kröken
i god tid signalera med det röda ljuset påslaget
för att tala om att jag ville åka med
så bussen hann bromsa in i tid


I väntan på bussen ringer mobilen..
jag tänker...att det är nog någon av mina barn
dom som inte fyller år ..men är med i planeringen av dagen
Den som födelsedagsbarnet inte vet något om
Men se det var en kvinna nerifrån Stockholm,som haft sin sommarstuga
bredvid där jag bor och som jag träffade för några år sedan
och som jag fick en snabb direktkontakt med
Som om vi redan kände varandra..så lätt flöt våra samtal
så naturligt och otvunget
Samtalet blev en mysig känsla som jag fick dela med mig av
till barnen i stan
Tänk vad ett samtal...några ord kan ge och tillföra dagen
Läs in mig :)

Att springa på stan..det som numer inte händer särskilt ofta
Upptäcker jag hur snabbt jag är ¨på att handla
men så vet jag ju åxå VAD jag skall ha
Och vad frispråkig jag blivit
En snabb tur så här..ger mycket och många möten på kort tid
Kanske är det mitt skogsboende som öppnat upp för spontanitetsssnacket
Men om man inte ger något av sig själv
så får man ju inget tillbaka heller
Där och då har det sina fördelar att vara lite "mormorlik"
Mig digga de oförhappandes mötena

Mysigt var det att få överraska dottern
och att få träffa övriga barn och barnbarn
Tiden fram till bussen skulle ta mig hem igen VAR kort
Men jäsiken vad mycken kvalitetstid vi hann med
Liksom Jonas otroligt goda bakverk
Innan sonen skjutsade ner mig till busstationen i ett ihållande regn
som följde med mig ända hem
Så ni må tro det kändes fint..när bussen var på ingående
och de lyste i stallet .. då förstod jag att min granne Kjell
förbarmat sig över de genomblöta hästarna och tagit in dom
Det är en fin känsla som springer runt i kroppen
Över att veta... vilka helt otroligt fina vänner jag har

Tack Siv och Kjell för omhändertagandet av Sigge och övriga djur

Härifrån skogen

Där det dalat ner några snöflingor som lagt sig över marken
från en helmulen himmel

önskar vi er alla en öppen och frisinnad Söndag

Med tankar på Christinas kommentar och inlägg

2 kommentarer:

  1. Ord har så mycket kraft att vi borde använda de glada och positiva mycket mer! Glad söndag!

    SvaraRadera
  2. Mmm du har så rätt..Ibland är dom som elektrisk stöt som väcker upp livsandarna ......detsamma till dig :)

    SvaraRadera