måndag 16 november 2015

SÅSOM från HÄSTARNAs

Igår stod jag och iakttog hästarna..

Närmare bestämt Jupiters iver att dra igång Kajsa till lek

Han beter sig som Sigge.. på samma finurliga och idoga sätt
när han vill få igång Quvintuss
Så gjorde Jupiter upprepade utfall och cirkelsnurrar
i sina försök att locka med sig Kajsa

Han drog i täcket och grimman om vartannat
Sprang iväg en bit...hoppar och studsade omkring

allt för att få med sig Kajsa

Som nog för stunden var mer upptagen med tankar på vad jag hade i sinnet
Då tiden för överflyttningen till lilla hagen
Den närmast inpå huset var i faggorna
Men hon gjorde sina språng emellanåt OM än inte allt för långt bort
så jagade hon Jupiter i en slags tafattlek

Att se deras samspel och snabba språköverföring är ett stort nöje
och som med hundarna LÄR dom mig en hel del om förmedlingen av samspelets tankegångar
Som fick mig att tänkta på livet och oss människor i stort som i smått
emellan skrattattackerna som gav värme till kroppen i det småruggiga vädret

"Det har sina fördelar att vara pensionär"
För då är tiden mer på min sida..iaktagelsetiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar