lördag 26 december 2015

DEN DÄR LAGOMFARTEN



Allt eftersom timmarna gick igår ..
polerade regnet och värmen upp den kvarvarande snön
som låg kvar över uppfarten
och som allt mer förvandlades och blev till IS
Det blev besvärligt att flytta över hästarna till lilla hagen
Men då blåsten skulle ta sig en tur förbi här
Ville jag inte ha dom i den stora hagen

Man skulle nästan behöva ha hästarna inomhus såna här gånger

Men turligt nog hade jag en hink med sand ståendes i ladugårdsporten
som hyresvärden lämnat kvar till mig
Som nu kom väl till pass i förflyttningen av hästarna
och på den isfläck som låg i vägen för mina och hundarnas säkra framfart

ALLTSÅ..tur man med tiden fått in ISGÅNGENS specialsteg

Vilket innebär att jag anpassar mina steg med huvudet påkopplat
då det inte går att ha någon större fart och tillit till underlaget
Som kan skifta i humöret från en timma till en annan
Så gäller det att tänka sig för..hur och var man sätter ner sina fötter
Och att man har säkerhetsställt hästarnas framgångssteg

Hundarna är inte allt för entusiastiska när jag säger att vi skall gå ut
Sigge... han sprang snabbt upp på övervåningen igår
När han insåg vart åt det lutade
För deras tassar glider ju åxå hit och dit i halkan
Så nu håller vi oss på platser dit isen inte än nått fram

Härifrån skogen önskar vi er alla en Lördag med lagomhetens fart
och stor glädje i dagen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar