onsdag 9 december 2015

ETT SKIMRANDE och FÄRGRIKT TACK

Gick omkring häromdan i skogen och tänkte på ordet TACK
Som ju när jag skriver det..bara ser stelt och gråsvart ut
Fast känslan i TACKET är fyllt med alla de mest vackra och skimrande färger
Värmens,glädjens,lyckans,ödmjukhetens och en förundrans tacksamhets alla färger
Det som ryms inom mig..ni vet det där som inte går att egentligen beskriva med ord
För orden blir bara ord..då känslan..den som jag bär inom mig
inte går att sätta synlig färg på..

Men här kommer ett FÄRGGLATT TACK..till mina grannar SIV och KJELL
För att ni finns,ställer upp och gör mitt liv så färgrikt
Ni finns där för mig även i nöden

Ni tar hand om mina djur som nu när jag nödgades uppsöka tandläkaren

Ett är då säkert..ni underlättar och tillför mitt liv..mina dagar en fin trygghetskänsla
Så än en gång ett skimrande färgrikt TACK till er båda

Och så var det ett färgrikt TACK till min omtänksamma tvillingsyster
Som gjorde morgonen ..då jag kom hem efter det jobbiga tandläkarbesöket och min vistelse i stan
Till en riktig JULAFTONSKÄNSLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar