tisdag 5 januari 2016

ETT ENERGIGIVANDE POWER BESÖK

Igår tog jag sparken för att besöka Christina
Ett besök som bar med sig många tankar..på vad jag skulle uträtta där
Vetemjölspåsen som jag så många gånger tidigare glömt att ta med mig
Hängde nu i en påse på sparken..
(det var länge sedan jag tänkt återställa.. det jag lånat)
Föret var utmärkt och tog mig i en flygande fart fram mot målet
den något bitska kylan i motvinden fick mig åxå att öka på farten än mer
Vid fikabordet DÄR jag först hamnade..rann orden som alltid i ett fritt flöde

SEN var det fåren och lammens tur för ett besök

Som blev en riktig..ja ni vet en sån där sötchock
Det är ju så förbaskat roligt NU när jag kan lägga över mina bilder till datorn
och sen få lägga ut dom på bloggen

Det blir ju som mer liv i orden då..som här.. då baggen vill bli kliad

ELLER som här..då Christina flaskmatar några lamm

Och det här lammet.. som kom fram till mig med sina svartmålade ögon..så fin

Sen var de hästarnas tur..och det stora och kraftfulla cirkusnumret

Vilken smittsam energi..vilken utstrålning..wow .. ni skulle varit med och sett
Rörelsen,snabbheten,kraftfullheten och elegansen..

Den lilla snärten i luften från Christinas "dirigentpinne"
Som hästarna direkt svarade på.. är häftig att se
Tack Christina för de energigivande och upplyftande besöket hemma hos er

Och DU Jan..TACK för klyvningen av dom stora vedklabbarna..som jag nu slapp undan
Och för "isupphuggningen" utanför vedbodörren och så för det goda kaffet :)

Härifrån skogen önskar vi er alla en kraftfull Tisdag

2 kommentarer:

  1. Tack själv för energi och gåva. Har lånat några av bilderna för att visa min vardag ;-)
    Ha en bra Trettondag
    /Christina

    SvaraRadera
  2. God morgon..en tuff vardag just nu för dig ..med dygnet runt jour och så denna iskalla och ihållande kyla på det..Du har det du gör.Ett är då helt säkert BEKVÄM får man då inte vara..men turligt nog brukar vädret vara ombytligt så jag hoppas det lugnar ner sig och blir lite vänligare i humöret Var rädd om dig själv åxå

    SvaraRadera